קופסת העץ של צוקרברג

אז צוקרברג חברנו מהפייסבוק, בנה לאשתו קופסת עץ שתחליף את הטלפון ליד המיטה ולא תעשה אור אלא רק בשעות ההשכמה. וגם תחסוך את הצורך להביט בשעון שבטלפון.
וזו הזדמנות נהדרת לדבר על כמה חשוב החושך לשינה.
אז חושך.
החושך בלילה חיוני לבריאות שלנו, לאיכות השינה וכמובן לבריאות העיניים.
יש היום הרבה מחקרים על נזקי התאורה המלאכותית בשעות הלילה, ומדובר כאן על נזקים לא רק לעיניים, אלא למנגנונים שונים בגוף שאחראים בין השאר על ספיגת הסוכר, מצב הרוח, קצב חילוף החומרים בגוף ועוד ועוד.

ולעניין העיניים. החושך חיוני למנוחה שלהן, שגם ככה היא לא תמיד מספיקה.
למה הכוונה לא מספיקה?
העיניים שלנו, לעומת לפני 20 שנה, צריכות לעמוד גם בעומס מטורף של עשייה, של קצב חיים מהיר, של מתחים נפשיים הולכים וגוברים, וכמובן הן צריכות לעמוד בכמות אדירה של זמן מסך ביום וגם בכמות אדירה של אור מלאכותי. כל הדברים האלה גורמים לעיניים להיות האיבר שאולי הכי סובל מהקדמה הטכנולוגית.
והלילה והשינה שזה הזמן שבו הן אמורות לנוח לא תמיד מספיק להן,
ואז יש התדרדרות בראייה, ליקויי ראייה ומחלות עיניים.
העיניים שלנו פשוט לא עומדות בזה.

אז אם כבר עצרנו את המירוץ והלכנו לישון, בואו ניתן לעיניים את מלוא החושך שהן זקוקות לו. הן צריכות חושך ממש. העין חייבת את הזמן החשוך הזה לחדש את עצמה ולנוח. ולמרות שהעפעפיים סגורים עדיין נכנס דרכן מעט אור.
אז אם יש תאורת רחוב שנכנסת לכם לחדר שינה תעזרו באמצעים שונים לחסום אותה מלהיכנס. ואם אתם פוחדים מחושך מוחלט (או שהילדים שלכם צריכים אור בלילה), תשימו את המינימום הנדרש להם, הכי רחוק שאפשר מהם ו… הכי חשוב: שזה לא יהיה אור קר, אלא נורת ליבון או נורה מתחממת מסוג כלשהו (עם חוט להט). לא חסכונית ולא אור לבן.
אתם גם תשימו לב שזה ממש משפר לכם את איכות השינה ואת הרעננות בבוקר.

ועוד טיפ חשוב, שאני אישית מקפידה עליו. אל תכניסו את הטלפון לחדר השינה, לא לפני השינה ולא בזמן השינה. יש עדיין שעונים מעוררים בעולם, חוץ מהקופסה הזו שבנה צוקרברג לאשתו.

סגירת תפריט